Kiitos, että luet nämä ohjeet ja toimit niiden mukaisesti ottaessasi yhteyttä meihin!
Haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin, ja se onnistuu parhaiten kun viestit mahdollisimman selkeästi. Tässä kysymykset joihin on hyvä vastata kun olet meihin yhteydessä.
Myös virheen sattuessa on ensimmäiseksi hyvä hengähtää. “Meidän sivuston vienti ei toimi, APUA!!!” viesti ei kerro ongelmasta oikeastaan mitään, ja saat siihen vastaukseksi listan näistä kysymyksistä. Kuvaile ongelmaasi ja aikomuksiasi tarkasti. Tavoitteena ei ole kirjoittaa mahdollisimman pitkää viestiä, mutta harvoin liika tieto on ongelmana saamissamme tukipyynnöissä :)
1. Mitä olit tekemässä kun ongelma ilmeni?
Avaa hieman virheen taustoja. Mitä olit tekemässä, kun ongelma tuli eteen? Jos meillä on pääsy sivustosi hallintaan, voit lisätä sähköpostiin linkin sivulle, jolla ongelma tapahtui.
Esimerkki:
“Myin asiakkaalle tuotteita puhelimessa ja loin WooCommercen hallinnasta tilauksen #453 (https://asiakkaan.sivu/wp-admin/post.php?post=453&action=edit). Tilauksessa on kaksi perustuotetta ja muunnelmatuote. Kaikki niistä on viety Netvisoriin etukäteen. Lisäsin tilaukselle asiakkaan tiedot ja sitten yritin viedä tilausta Netvisoriin painamalla Vie-nappia Netvisorin tila -laatikosta…”
2. Miksi teit mitä teit, eli mitä mielestäsi olisi pitänyt tapahtua?
Välillä jokin asia toimii, mutta olemme ymmärtäneet väärin sen miten sen pitäisi toimia. Tästä väärinymmäryksestä johtuen, luulemme ettei se toimi. Siksi on tärkeää sisällyttää viestiin omat odotukset siitä, mitä olisi pitänyt tapahtua. Välillä tämä saattaa tuntua ilmiselvien asioiden toistelulta, mutta usein olemme sokeita juuri niille.
Esimerkki:
"…Painoin nappia, koska mielestäni sitä painamalla, tilauksen pitäisi mennä Netvisoriin ja minun pitäisi saada ilmoitus onnistuneesta viennistä…”
3. Mitä kuitenkin tapahtui?
Mitä sitten tapahtui? Saitko virheilmoituksen? Vai eikö mitään tapahtunut?
Esimerkki:
“… Kun painoin “vie”-nappia Netvisorin tila-laatikosta, ilmestyi napin alle virheviesti ‘Selected taxpercent is not compatible with selected vatcode’. eikä tilaus siirtynyt Netvisoriin…”
4. Lisätietoja / kuvankaappauksia / laskuliitteitä / tilauksen XML.
Kuvailun lisäksi on hyvä littää kuvankaappauksia, videota, tai muuta materiaalia, joka voi auttaa virheen selvittämisessä.
Ota kuvankaappauksia tai videota sivusta, jolla virhe tapahtuu itse virheestä.
Jos jokin on väärin Netvisoriin menneessä laskussa, sisällytä kuvankaappaus Netvisorista/laskun esikatseluversio mukaan.
Jos virhe on tilauksen viennissä, kopioi mukaan tilauksen XML Netvisorin tila-laatikosta kohdasta “Copy order XML”